Czy kiedykolwiek potrzebowałeś przenieść dane z Microsoft SharePoint do Excela? Czy kiedykolwiek chciałeś zrobić dalszą analizę danych, które masz w SharePoint, ale nie wiedziałeś jak przenieść te dane do Arkusza? Jeśli tak, to mam coś dla Ciebie.
Poniżej znajdziesz film, który pokazuje, jak wyeksportować zawartość listy lub biblioteki dokumentów z SharePoint do arkusza Excela. Ten proces jest naprawdę prosty i filmik przeprowadzi Cię przez każdy krok.
Zobaczysz, jak:
- Korzystam z przycisku „Eksportuj” na mojej liście w SharePoint.
- Wybieram opcję „Eksportuj do programu Excel” (lub „Eksportuj do pliku csv”, jeżeli pracujesz na komputerze z systemem Apple).
- Otwieram ściągnięty plik, który okazuje się być plikiem połączenia, umożliwiającym stałe połączenie z moją listą w SharePoint.
Podczas korzystania z tej funkcji, musisz pamiętać o dwóch zasadach. Po pierwsze, widzisz w Excelu dokładnie ten zestaw kolumn, który był zdefiniowany w widoku listy, z której przeprowadziłeś eksport. Jeżeli brakuje Ci jakiejś kolumny, musisz ją dodać do swojego widoku w SharePoint i powtórzyć operację eksportowania. Po drugie, pamiętaj, że to połączenie jest jednokierunkowe – dane są ściągane z SharePoint do Excela, ale edycja ich w Excelu nie jest zapisywana zwrotnie do listy SharePoint.
Sprawdź ten film instruktażowy, a następnie wykorzystaj całą magię Excela na swoich danych z SharePoint! Do zobaczenia w kolejnym filmie.
To nagranie to część programu szkoleniowego – Master of Office 365. Jego pełną wersję (>100 nagrań) znajdziesz na Master of Microsoft 365 – Akademia Aplikacji. Jeśli masz pytania do tego odcinka, albo pomysły na inne lekcje, to śmiało wpisuj je w komentarzach poniżej ⤵️.